Milli Eğitim Bakanlığı Hizmet İçi Eğitimler Kapsamında Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğrenci Profili Konulu Çevrim İçi Eğitimler Gerçekleştirildi

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretim Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Bayram Özer, 7 Kasım 2024 ve 14 Kasım 2024 tarihlerinde Ortaöğretim Genel Müdürlüğü’ne bağlı tüm okullarda görev yapan yönetici ve öğretmenlere yönelik Hizmet İçi Eğitimler kapsamında “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Temel Yaklaşımı ve Genel Amaçları” ve “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğrenci Profili” konulu çevrim içi eğitim gerçekleştirdi.

Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanarak 2023-2024 eğitim öğretim yılında uygulanmaya başlanan “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” ile Türk eğitim sisteminin “Köklerden Geleceğe” vizyonu ile ideolojiler üstü bir millî şahsiyet oluşturulması hedeflenmektedir. Bu model, öğrencilerin hem millî kimlik ve kültürel farkındalık kazanmasını hem de çağın gerektirdiği düşünme becerileri edinmelerini amaçlamaktadır. Bu amaçla yapılan uygulamaları desteklemek üzere bakanlık öğretmen eğitimlerine devam etmektedir.

Maarif Modeli’nde eğitim; Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi ve beceri geliştirme üzerine kurulu olup, bütüncül ve disiplinlerarası bir yaklaşım modelin öne çıkan ve özgün yönlerini ifade etmektedir. Modelin merkezinde öğrencinin zihinsel, duygusal, bedensel, sosyal ve manevi yönleriyle ele alındığı, esnek öğrenme ortamları sunan bir yaklaşım bulunmaktadır. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, öğrencilerin geçmişten geleceğe uzanan bir süreçte millî kimliklerini ve toplumun değerlerini öğrenmelerini ve kendilerini tanıyıp geliştirmelerini en temel hedef olarak vurgulamaktadır.

25.01.2025